Home / Ana Kategori / Ürün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız Gerekenler

Ürün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız Gerekenler

Ürün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız GerekenlerE-ticaret firmalarını en çok üzen durumlardan biri de ürünlerin iadesidir. Ürün iadelerinin birçok etkeni yer almaktadır. Bu etkenler hem kullanıcı hem de e-ticaret firmaları tarafından doğmaktadır. Pek istenmese de ürün iadeleri site içinde olacaktır ancak bunun elden geldiği kadar minimum da tutulması e-ticaret firmalarının yapacağı bazı çalışmalar ile mümkün olmaktadır. İadeler de artış olması hem müşteri ilişkilerinin olumsuz olduğu hem de firmanın zarar ettiğine işaret etmektedir. E-ticaret firmaları bunun önüne geçmek için yapacakları çalışmalarla rakamları minimumda tutabilmektedir.

Ürün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız GerekenlerÜrün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız Gerekenler

E-ticaret sitenizde yer alan ürün fotoğrafları satışlarda en büyük etkendir. Ürün satışları ya da ürün iade nedenleri arasında en çok söz edilen konu ürün fotoğrafları olarak bilinmektedir. Kullanıcılar ürünleri ellerine alarak inceleyemedikleri için sitenizde yer alan çok açıdan çekilen net fotoğraflarla bunu karşılamaya çalışmaktadır. Bu nedenle de site de yer alan fotoğrafların yüksek çözünürlükte ve her açıdan alınmasına özen gösterilmelidir. Bunun için gerekirse bir fotoğrafçıdan destek almanız ileri de uğrayacağınız zararlar açısından daha mantıklı olacaktır. Yine ürünlerle alakalı sayfada yer alan açıklama ne ise o şekilde ve tam bilgi veren içerikte olmalıdır. Kullanıcıların sipariş verme esnasında dikkat ettikleri detaylardan biri de ürün açıklamalarıdır. Sitede yer alan ürünler kendi ürünleriniz değil tedarikçi firmalarla çalışıyorsanız onların size sunmuş olduğu kısa açıklamaları kendi tarafınızda yeniden düzenleyerek hem SEO çalışması yapabilir hem de kullanıcıların isteklerini karşılamış olursunuz.

Ürün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız GerekenlerÜrün İadelerini Azaltmak İçin Yapmanız Gerekenler

Ürün iadelerinin en çok gerçekleştiği bir diğer aşama teslimat aşamasıdır. E-ticaret siteleri işlerini ne kadar titizlikle yaparlarsa yapsınlar bazı kargo firmaları müşteriye ve siparişlerine oldukça özensiz davranmakta bu tutumun sonucu da e-ticaret firmalarına patlamakta kullanıcılar siparişlerini iptal etmektedir. Bunun önüne geçmek için e-ticaret firmaları ve kargo şirketleri arasında irtibat ve kontrol sağlanmalıdır. Gerekiyorsa iş kısmında kargodan sorumlu çalışanlar tutulmalı, birebir ilgilenmesi sağlanmalıdır. Teslimatla ilgili bir diğer neden ürünlerin hatalı ya da yanlış gönderilmesidir. Kullanıcı sitenizden ilk defa alışveriş yaptıysa ve ilk deneyimin de bu şekilde bir durumla karşı karşıya kaldıysa yeniden internetten alışveriş yapmak konusunda uzun süre olumsuz davranacaktır.

About root

Check Also

E-İhracatın Vergilendirilmesi

E-İhracatın Vergilendirilmesi, e-ticaretin büyümesiyle birlikte e-ihracat gerçekleştirmek isteyen birey ve kurumların vergilendirme nasıl bir işleme …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.