Home / Ana Kategori / Türkiye ve Dünyada E-Ticaret

Türkiye ve Dünyada E-Ticaret

 

Ülkemizde ve Dünya’ da e-ticaret sektörü hız kesmeden ilerlemeye devam etmektedir. Amerikalı vatandaşların alışverişlerinin % 70’ lik kısmını e-ticaret siteleri üzerinden karşılarken, Avrupa’ da bu oran % 35 olarak ortaya konmuştur. Ticaretin yerini e-ticarete bıraktığı bugünlerde Dünya çapında yeni bir çağ aralanmıştır. Elektronik çağ olarak da bilinen bu dönemler sektörün pazarda giderek büyümesini ele almaktadır.Ülkemizde bu alanda büyük pazarlardan gerekli payları çıkarmaktadır. Dünya üzerinde sektörün hacmi net olarak bilinmese de veriler sonucunda 10 trilyon doların üzerinde seyretmektedir yani buna göre ticaretle meşgul olan herkes dünya çapında e-ticaret ve sanal Dünya’ ya uyum sağlamalıdır.

Türkiye ve Dünyada E-Ticaret

Türkiye’ de 30 milyondan fazla kullanıcı kitlesine sahip olan e-ticaret Dünya genelinde 12. Internet pazarı halini almış ve Türkiye internet kullanımında her sene % 50 oranda artış yakalamaktadır. Kalkınma Bakanlığı Bilgi toplumu dairesi başkanlığından bu sene üçüncüsünün düzenlenmesi planlanan Bilgi toplumu istatistik sonuçları 2011 sonuçlarına göre Ülkemiz e-ticaret hacmi son altı ay içinde büyük bir gelişme göstermiş ve 15 milyar liraya ulaşmıştır. 200 senesine geri dönüp sonuçlara bakacak olursa o zaman ki sonuçlarda e-ticaret hacmimiz yalnızda 1,38 milyar liraydı. Özellikle son bir senelik sıçramasıyla % 48,2 lik bir yükselmeyle dikkat çeken e-ticaret hacmi sürekli gelişen internet seçenekleri ve değişen e-ticaret tutumları ile planlı bir artış göstermektedir. Bunun yanı sıra sadece gelişmekte olan internet seçenekleri değil alt yapın oktasında hizmet ve destek veren e-ticaret servi sağlayıcıların da ele aldığı kalite amaçları ile güvenlik konusuna vermiş oldukları önem hem kullanıcı hem de firmalara olumlu sonuçlar oluşmasında etkili olmaktadır.

Türkiye ve Dünyada E-Ticaret

Dünya genelinde ise Private Shopping siteleri üzerinden yapılan senelik alışveriş toplamı ise 100 milyar dolar olarak bilinmektedir. Online alışverişlerde ödeme sistemleri içinden çok tercih edilen kredi kartı kullanımı % 88’ lere tırmanmıştır.% 4’ lük oranı banka kartları tarafından gerçekleştirilirken, % 1’ lik kısmı havaleye da mobil ödemeyi tercih ederken, kullanıcıların % 6’ lık oranı kapıda ödeme yapmayı tercih etmektedir. Kullanıcıların tutumu ne olursa olsun e-ticaret her geçen gün hızla büyümektedir.

About root

Check Also

E-İhracatın Vergilendirilmesi

E-İhracatın Vergilendirilmesi, e-ticaretin büyümesiyle birlikte e-ihracat gerçekleştirmek isteyen birey ve kurumların vergilendirme nasıl bir işleme …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.