Home / Ana Kategori / Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk Eder?

Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk Eder?

Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk EderMüşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk Eder? Yapılan araştırmalar e-ticaret siteleri üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların % 71’ lik kısmının alışverişlerini tamamlamadan siteden ayrıldıklarını ortaya koymuştur.

Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk Eder?

E-ticaret işletmelerinin en çok merak ettikleri soru kullanıcıların neden alışverişlerini tamamlamadan siteden ayrılıkları sorusudur. Müşterilerin neden sepetlerini terk ettiklerini sizler için başlıklar halinde açıkladık.

Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk Eder?

Perakende dükkanlardan alışveriş yapan kullanıcılar için e-ticaret sitelerinde ki en aşılmaz sorunlardan bir tanesi kargo ücretleridir. Fiziksek mağazadan alışveriş yapan kullanıcılar etiket üzerinden fiyatına bakarak sadece o rakamın ödemesini yapmaktadır. E-ticaret mağazalarında da aynı şekilde yola çıkan kullanıcı sepete geldiği sırada kargo fiyatı eklendiği göründe olumsuz tepki göstererek sepeti terk ederek alışverişini tamamlamadan siteden ayrılmaktadır. Kargo bedelini ayrı bir alanda göstermek belki bir çözüm alternatifi olabilmektedir.

  • Ürünü almaya karar vermemiş olmaları

Bazı kullanıcılar online mağazalar üzerinden alışveriş yaparken kendilerini huzursuz hissederler. Bunun nedeni ilk defa internet üzerinden alışveriş yapmaları ve güvenlik konusunda endişe duymalarından kaynaklanabilmektedir.  Bu da kullanıcıların ürünü tam da satın alırken tereddütte kalmasına ve ürünü almadan siteden ayrılmasına yol açmaktadır. Çözüm olarak müşteriye almak istediği ürünü tekrar hatırlatan bir mail ya da o ürünle ilgili kampanyaların yer aldığı reklamlar iletebilirsiniz.Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk Eder

Online alışverişte mağaza sayısının artması sonucunda e-ticaret siteleri arasında ki rekabet giderek artış göstermektedir. Bu da siteler arasında ki fiyat farkları olarak kendini ortaya koymaktadır. Kullanıcılar da ürünü almaya karar verdikleri siteden o ürünü daha uygun fiyata satan bir site görmeleri halinde sepeti terk ederek alışverişi yarım bırakmaktadırlar. Bunun önün geçmek içinse sitelerde sadık kullanıcılara özel indirimler ya da üyeliğe özel kupon tanımlanabilir.

  • Ürünü Favorilere Ekleyerek Sonra Satın Alma Düşüncesi

Kullanıcıların büyük çoğunluğu alışveriş esnasında beğendikleri ürünü sonra almaya karar vererek ürünü favorilerine ekleyerek sepeti terk ederek siteden ayrılmaktadır. Bunun çözümü ise müşteriye ürün favori ürünleri içine aldığına dair mail göndermekten geçmektedir.

  • Ürüne Göre Değişen Kargo Fiyatları

Bazı e-ticaret siteleri genel kargo bedeli uygulaması yaparken bazı e-ticaret sitelerinde ağırlığına göre kargo uygulaması yer almaktadır. Buna bağlı olarak da ürünlerin kargo fiyatları arasında değişkenlikler meydana gelmektedir. Müşteri tam alışveriş esnasında genel bir kargo bedeli beklerken bir anda yüksek bir kargo ücreti eklenmesi kullanıcıların sepeti terk ederek siteden ayrılmalarına neden olmaktadır. Çözüm olarak ana sayfanızda ya da ürünün kendi sayfasında kargo ile ilgili net bilgiler vermeniz ile olacaktır.

  • Üyeliksiz Alışveriş Olmaması

Müşteriler Neden Alışveriş Sırasında Sepetleri Terk EderKullanıcıların e-ticaret sitelerinde en çok şikayet ettikleri sorunlardan biri de üyeliksiz alışverişe imkan vermemeleridir. Zamanı zaten kısıtlı olan müşteri zamandan tasarruf etmek için direk ürünü alma yoluna gitmektedir. Ancak sepete geldiği esnada kendisinden üyelik yapması istenilince kullanıcılar da sepeti terk ederek siteden ayrılmaktadır. Bunun çözümü oldukça basittir; üyeliksiz alışverişi açmak.

  • Sitenin Yavaş İşlemesi

İnternet üzerinden alışveriş yapan kullanıcılar işlemlerini en kısa sürede hallederek siteden ayrılmak isterler ancak sitenizin yavaş olması kullanıcıların sepetlerini terk ederek siteden ayrılmalarına neden olan en büyük etkenlerden biridir. Bunu önlemek için siteye hız testleri uygulayabilir bununla ilgili çalışmalar yapabilirsiniz.

  • Ödeme Aşamasının Uzun Sürmesi

Kullanıcıların büyük bir çoğunluğu zamandan kar etmek için online alışverişe eğilmektedir fakat ödeme sırasında siteler tarafından gerekli ödemelerin uzun tutulması müşterilerin ürünleri almaktan vazgeçmelerinde etkili olmaktadır. Bunun için sadece alışveriş için gerekli bilgiler müşteriden istenilmeli, zorunlu olmayan ya da gereksiz sorular yöneltmekten kaçınılması gerekmektedir.

About root

Check Also

E-İhracatın Vergilendirilmesi

E-İhracatın Vergilendirilmesi, e-ticaretin büyümesiyle birlikte e-ihracat gerçekleştirmek isteyen birey ve kurumların vergilendirme nasıl bir işleme …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.