Home / Ana Kategori / İstenmeyen SMS’lere 1,3 Milyon Türk Lirası Ceza Kesildi

İstenmeyen SMS’lere 1,3 Milyon Türk Lirası Ceza Kesildi

İnsanların mobil hatlarına, tanıtım ve ürün satışı amacıyla günde onlara mesajın geldiğini, hatta ve hatta aynı mesajın günlere tekrar tekrar yollanılması, insanların neredeyse mobil hatlarını kapatmaya kadar zor durumda bırakmıştır.

 

Bu nedenle bu düzensiz ve rahatsız edici uygulamaya, Gümrük ve Ticaret Bakanlığının düzenlemesi ile ilk yaptırım gerçekleşti.

 

Kullanıcıların bu smsleri şikayetleri doğrultusunda gerçekleştirilen ve şirketler istenmeyen mesajlara kesilen ceza tutarı 1 milyon 293 bin lira olarak gerçekleşti.

 

İstenmeyen SMS’lere 1,3 Milyon Türk Lirası Ceza Kesildi

Gümrük ve Ticaret Bakanlığının internet sayfasına alternatif olarak, e Devlet Kapısında da istenmeyen mesajların bildirimini sağlayan opsiyon doğrultusunda, ”Ticari Elektronik İleti Şikayet Sistemi” üzerinden 7 Temmuz 2015’ten bugüne kadar 178 bin 285 şikayet yapıldı.

 

En fazla şikayet başvurusunu 161 bin 193 başvuruyla SMS alırken, içerek olarak 13 bin 134 şikayetle sesli arama ve 3 bin 958 şikayetle de e-posta yoluyla gönderilen iletilere ilişkin şikayetler saptandı.

 

Bu doğrultuda, il müdürlüleri tarafından toplam 1 milyon 292 bin 165 lira ceza kesilmiş oldu. 2016 yılı içerisinde ise bu şikayet sayısının 31 bin 945 olduğunun ve başvuruların 29 bin 272’si SMS, bin 804’ü sesli arama ve 869’u e-posta yoluyla gönderilen iletilere ilişkin oldu. Bu başvurular nedeniyle ilgililere 12 bin 165 lira ceza uygulandı.

 

İstenmeyen SMS’lere 1,3 Milyon Türk Lirası Ceza Kesildi

Bu istenmeyen mesajların ve ya maillerin yasalar ve yaptırımlar doğrultusunda engelleniyor oluşuyla beraber, pek çok büyük firma artık kullanıcılara yönelik bilgi veya tanıtım mesajlarında düzenlemeye gitmiştir.

 

Fakat küçük çapta faaliyet gösteren ve amacının sadece ürün tanıtımı uğruna halen insanlara rahatsızlık vermeye devam eden merdiven altı diye tanımladığımız firmalara halen bir engel bulunabilmiş değil.

 

Bunun aslında ticari bir prensip olduğunun çoğu zaman göz ardı edilmesinden kaynaklanıyor oluşudur. Özel günler veya müşterilerin gerçekten istekleri doğrultusunda kampanyaları bilgilendirmek zaten olağan bir durumdur.

 

Fakat sadece para kazanmak ve kar elde etmek amacıyla uygunsuz ve amaçsız içerikler yollamak sadece pazarlama ve ticari başarısızlığı olarak nitelendirilmektedir.

 

Sadece Müşterilerin istekleri doğrultusunda, SMS ile bilgilendirme almak istiyorum opsiyonunu işaretlemiş kullanıcılara yönelik mesajlar yollamanız sizin markanızın güvenilir ve gerçekten bir marka değerinde olduğunu gösterir.

 

About root

Check Also

E-İhracatın Vergilendirilmesi

E-İhracatın Vergilendirilmesi, e-ticaretin büyümesiyle birlikte e-ihracat gerçekleştirmek isteyen birey ve kurumların vergilendirme nasıl bir işleme …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.