Home / Ana Kategori / E-Ticaret Stratejisi

E-Ticaret Stratejisi

banner-img E-Ticaret’in cazip yönünün bilinmesi üzerine pek çok girişimci, ticari

faaliyetlerini elektronik ortamdan yapmaya başlaması ile birlikte,

E-Ticaret konusunda yardımcı yazılımlar, düzenlemeler ve stratejiler

ortaya çıkmıştır. Pek çok marka değerindeki kurumların fiziksel

temasın aksine elektronik bağlamda daha başarısız olduklarına veya

bazı girişimcilerin bu yönelmelerinin başarısızlıkla, hüsranla

sonuçlandığını sıklıkla duyumsamak mümkün oldu. Harcanan emek

ve zamanın, sermayenin bu şekilde ortaya çıkması beraberinde pek

çok soru işaretlerini ve hayal kırıklıkğını da gözler önüne serdi.

E-Ticaret piyasasının bu sonuçlar doğrultusunda geçmişe oranla daha

çok önemsendiğini, bu ticari faaliyeti profesyonel, hakimiyet, stratejik bir şekilde yapılması büyük önem

arz ettiğini artık göz ardı edemeyiz. E-Ticaret sitelerinde bazı aksaklıkların, eksikliklerin kökenine

inmenin, nasıl bir sitenin kurulup işletilmesi, gereksiniminin ve yardımcı unsurlarının tam olarak

işlevsel bir biçimde sürdürülmesi, tüm olumsuz sonuçları ortadan kaldırmaya yardımcı olacaktır.

 

E-Ticaret Stratejisi

 

İyi bir E-Ticaret sitenin temellerinin atılmasında bazı stratejik adımları sıralayacak olursak, en başta

hedefin doğru bir şekilde belirlenmesi geliyor. Öyle ki satıcı veya sunucu siteden beklentisinin,

markadan kazanacağı kazancın ne kadar sürede, ne düzeyde olması gibi beklentilerinin net olması

gerekmektedir.

 

Bir diğer unsur ise, hedef kitleyi belirlemek olacaktır ki, satacağınız veya sunacağınız hizmetin hangi

kitleye hitap etmesi gerektiğini karar vermeli ve çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalıdır. Yanlış bir

kitleye veya uygun olmayan bir kitleye ulaşmakla bir başarı sağlamak pek mümkün olmayacaktır.

 

E-Ticaret Stratejisi

 

ecommerce1

Satacağınız ürünün piyasa/pazarını az çok araştırıyor olmalı, aynı

şekilde rakiplerinizi de tanımalı, satacağınız ürünün sizin

elinizden piyasaya nasıl sürüleceği ve sizin bu süreçteki başarı

oranınızı ve yapacağınız geliştirmeleri yakından takip ediyor

olmalısınız.

 

Tüm bu stratejik unsurların üstünde, marka olma yolunda, rakipleriniz ile aranızda farkın oluşturabileceği

bir ortam sunmanız gerekmektedir. Bunun için site içerisinde ve site dışı aramalarda gerekli yazılımsal

düzenlemeleri yapmanız gerekmektedir. Çünkü aynı ürünün veya hizmetin piyasada pek çok emsalleri

bulunabileceğini, sizin ön plana çıkıp bir marka değerinde rakiplerinizi geride bırakmanız gerekir.Bunun

için kaliteli, donanımlı bir ekip arkadaşlara, yazılıma ve alt yapıya sahip olmanız gerekmektedir. Gerekli

alt yapı, reklam, tanıtım, kaliteli hizmet ve yazılımsal/donanımsal  yeterlilik, tasarım ve görsel içeriğe

sahip olmakla beraber, e-Ticarette başarılı olabilirsiniz.

 

About root

Check Also

E-İhracatın Vergilendirilmesi

E-İhracatın Vergilendirilmesi, e-ticaretin büyümesiyle birlikte e-ihracat gerçekleştirmek isteyen birey ve kurumların vergilendirme nasıl bir işleme …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.