Home / Ana Kategori / E-mağaza

E-mağaza

E-mağazaE-mağaza; İnternet üzerinden ürün ya da hizmet satışı yapan firmaların internet sitelerine e-mağaza (sanal mağaza) adı verilmektedir. Geleneksel ticarette ki kadar fiziki bir donanıma sahip olmasa da e-mağazalardan da tüm ürün ve hizmetlere en kısa sürede ve kolayca ulaşabilmekteyiz. Her e-ticaret sitesi aynı zamanda bir e-mağazadır.

 

Son zamanlarda internet kullanımının yaygınlaşması ve e-ticaret sektörüne duyulan güvenin artmasına paralel olarak e-mağazaların da sayısında artış yaşanmaktadır. Ancak yinede ortaya konular raporlar, veriler ve analizler bize sektörde hala büyük bir açığın olduğunu söylemektedir. Sektörde ki bu açığı fırsata dönüştürmeyi bilen kullanıcılar çoktan e-mağazalarını kurup sektörlerinin firmaları arasında yer aldılar. Aynı şekilde siz de geleneksel mağazanızı e-mağazaya taşıyarak ürün satışlarınızı arttırabilirsiniz.

 

E-mağaza

 

E-mağaza kullanıcılarınız 7/24 sitenize ve size ulaşabildikleri sizin Dünya’ ya uzanan elinizdir. Geleneksel mağaza daha çok bölgeselken, e-mağaza ile markanızı yaratabilir, kendinizi öncü firmalardan biri haline getirebilirsiniz.

 

Biraz da sanal mağaza kurmak için neler gerektiğinden bahsedelim;E-mağaza

 

E-ticaretle ilgili hukuksal yaptırım ve düzenlemelere bakılarak e-mağaza kurmak için öncelikle bir şirket sahibi olmanız gerektiğini dile getirebiliriz. Bu maddenin sebebi olaraksa e-ticaretinde faturalandırma ve vergilendirme işlemine tabi tutulduğundan kaynaklı olduğunu söyleyebiliriz. E-mağaza, dikkatle bakılacak olursa geleneksel ticaret işlemlerinden çok da farklı değildir.

 

İkinci koşul olarak ürününüzün stoklarınızda yer alması gerektiğidir. Stoklarınızı sahip olduğunuz ürün miktar ve çeşitliliğinize ya da tedarikçi firmanıza bağlı olarak belirleyebilirsiniz. E-mağazanız kurulduktan sonra ise müşterilerinize kapıda ödeme, sanal pos, havale ile ödeme gibi ödeme alternatiflerini sağlamanız gereklidir. Sanal pos içinse bir önceki makalelerimiz de bahsetmiş olduğumuz maddeleri yerine getirerek bankalara başvurabilirsiniz.

 

Kısa özet şudur ki e-mağaza sahibi olmak için; şirket sahibi olunmalı, ürünlere sahip olunmalı, altyapıya karar verilip kurulum tamamlanmalı ve sanal pos başvuruları yapılmalıdır. Bu özelliklerin yanı sıra sizin için önemli olan diğer faktörleri de göz önüne alarak e-mağazanızı kişiselleştirebilirsiniz.

 

E-mağaza

 

Sanal mağaza kurulduktan sonra sitenize müşteri çekmeniz gerekmektedir. Sadece bir e-mağaza açarak sitenize müşteri çekmek ve trafik sağlamak maalesef tek başına yeterli değildir. E-ticaret sitesi açıldıktan sonrada yapılması gereken bazı maddeler bulunmaktadır;

 

E-mağaza İlk olarak ürünlerle ilgili çok açılı ürün görsellerinin eklenmesi, ürünle ilgili detaylı açıklamaların yer alması, özellik, seçenek ve fiyatlarının eklenmesi varsa sizin ekleyeceğiniz diğer bilgilerinin siteye tam bir şekilde girişi yapılmalıdır. Sitede ki içerikler, görseller ne kadar özgün olursa arama motorlarında ki başarınızın da artacağı buradaki önemli noktalardandır. Kopya içerikler arama motorları tarafından algılanmakta ve siteniz arama motorlarında düşüşler yaşamaktadır.

 

Ürün girişleri yapılırken bir yandan da firmanın sosyal medya hesaplarında açılış, kampanya ve duyurular yapılmalı, müşterilerinizin sosyal medya hesaplarınıza ulaşması ve beğendirilmesine teşvik edilmelidir. Firmanın sosyal medya hesapları yok ise alınmalıdır. Sosyal medya çalışmaları son zamanlarda firmaların markalaşma yolunda ilerlemelerini hızlandıran faaliyetler arasında gösterilmektedir. Buna paralel olarak siteyle ilgili seo çalışmaları yapılmalı ya da site için bir reklam bütçesi belirlenerek reklam çalışmaları başlatılmalıdır.

 

Burada esas olan SEO’nun doğal yollarla yapılması ve ücretsiz olmasıdır. Firmanız için haftalık ya da aylık bir SEO çalışma programı yaparak bu düzen şeklinde devam ederseniz, reklam bütçesi için ayırmış olduğunuz paradan kar ederek markalaşma yolunda gider olarak bütçenizi kullanabilirsiniz.

 

E-mağaza kurmak oldukça kolaydır. Önemli olan sitenizi bir fidan olarak görmek ve düzenli olarak suyunu vermektedir. Fidanı ne kadar sularsanız o kadar yeşereceği gibi sitenize ne kadar değer verirseniz size o kadar satış olarak meyvesini sunacaktır.

 

About root

Check Also

Reklam Vermeden Önce Landing Pagelerinizin Hazır Olduğuna Neden Emin Olmalısınız?

İnternet üzerinden reklam çalışmaları yürüterek ürün ya da hizmetleriniz hakkında kullanıcılara fikir vermek ya da …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.