Home / Ana Kategori / Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm oranı nedir? E-ticaret sitelerinde dönüşüm oranlarının önemi nedir? Bugün sizler için bu konuyu ele alacağız. Dilerseniz fazla uzatmadan konumuza başlayalım.

 

Dönüşüm oranı e-ticaret sahiplerinin yapmış olduğu çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını göstermektedir.

 

Günümüzde e-ticaret sektöründe artan rekabet reklam maliyetlerinin artmasına neden olmaktadır.  Online alışveriş yapacak kullanıcılara sunulan alternatiflerin çok olması dönüşüm oranının önemini de bir o kadar arttırmaktadır.

 

Bu nedenle e-ticaret sektöründe bulunan firmalar dönüşüm oranlarını arttırmaya ihtiyacı bulunmaktadır. Peki, dönüşüm oranını arttırmak için neler yapabiliriz?

 

Görsel / Fotoğraf

Dönüşüm oranınızı arttırmak için e-ticaret sitenizde ve reklam çalışmalarınız da kullandığınız görsellerin / fotoğrafların kaliteli olmasına dikkat etmelisiniz.

 

Online alışveriş yapan kullanıcılar görsel içeriklere oldukça fazla değer vermektedir.

 

Kullanacağınız kaliteli görsel içerikler dönüşüm oranınızı olumlu yönde bir hayli etkileyecektir.Örneğin ürününüzün farklı açılardan fotoğraf çekimleri ürününüzü en iyi şekilde tanıtmanıza yardımcı olacaktır.

 

Dönüşüm Oranı Nedir?

Ürün Açıklamaları

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları detaylı ürün açıklamaları ile sitenizde tutabilir ya da satın almaya yönlendirebilirsiniz.

Dönüşüm oranlarınızı arttırmak için ürün açıklamalarınıza önem vermeniz gerekmektedir. Ürünleriniz ile ilgili verdiğiniz detaylı ve doğru bilgiler dönüşüm oranınızı bir o kadar arttıracaktır.

Ürün Videoları

Dönüşüm oranınızı arttırmanızı sağlayacak en önemli maddelerden biri de ürünleriniz ile ilgili video hazırlamanız olacaktır.

 

Ürünleriniz ile ilgili hazırladığınız videolar kullanıcılarınızın daha çok ilgilerini çekmektedir.

 

Ürünleriniz ile ilgili hazırlayacağınız videolar da ürünleriniz ile ilgili detaylı bir açıklama yapmanızı sağlayacaktır.Böylelikle kullanıcılarınız ürünleriniz ile ilgili detaylı bilgileri daha kolay ve hızlı bir şekilde ulaşabilecektir.

 

Kargo

Dönüşüm oranınızı arttıracak bir diğer yöntem ise ücretsiz kargo seçeneğini kullanmanız olacaktır. Kullanıcılar online alışveriş yaptıkları zaman kargo ücretinden kaçınmaktadır. Bu nedenle ücretsiz kargo seçeneği kullanmanız dönüşüm oranınızı olumlu yönde etkileyecektir.

 

Dönüşüm Oranı Nedir?

Kullanıcı Deneyimi

Dönüşüm oranınızın artmasını sağlayacak faktörlerden biri de kullanıcı deneyimidir. E-ticaret siteniz üzerinde kullanıcı deneyimini arttırmanız için yapmanız gerekenleri aşağıda maddeler halinde sıraladık;

  • Site açılış hızı
  • Kategori ağacının kolay ve anlaşılır bir yapıda olması
  • Basit ve sade bir ödeme sayfası
  • Farklı ödeme seçenekleri (Havale, kredi kartı, kapıda ödeme, kapıda kredi kartı ile ödeme v.b)
  • Sade ve şık bir site tasarımının olması

 İletişim

E-ticaret sitenizde bulunan iletişim bilgilerinizin doğruluğu ve kolay ulaşılabilirliği dönüşüm oranınızın artmasını olumlu yönde etkileyecektir.

 

E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar sizin güvenilir bir işletme olduğunu anlamaları ve tüm soru ve sorunları için sizlerle iletişime geçebilmelidirler.

 

 

About root

Check Also

E-İhracatın Vergilendirilmesi

E-İhracatın Vergilendirilmesi, e-ticaretin büyümesiyle birlikte e-ihracat gerçekleştirmek isteyen birey ve kurumların vergilendirme nasıl bir işleme …

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.